12 de gener del 2009

EL CENT DE L’UJI

- Centre d'Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló -

En aquests moments fa dos mesos que sóc becària del CENT, i més que orgullosa (que també), em sent afortunada.
La veritat és que aquest departament està format per gent senzillament genial com ara
JORDI ADELL (director del CENT, Doctor en Filosofia y Ciències de l’Educació por la Universitat de València y professor titular de l’Área de Didàctica i Organització Escolar en el Departament d’Educació de la Universitat Jaume I en Castelló, i Professor de Noves tecnologies aplicades a l'educació i Creació de materials per a entorns tecnològics d'ensenyament/aprenentatge), TONI BELLVER (el meu tutor de pràctiques), CARLES BELLVER, SUSO MONFORTE, PURI ANDRÉS, LUÍS LÓPEZ i LINDA CASTAÑEDA (Professora de Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación i Membre del Grup d'Investigació de Tecnologia de la Universitat de Múrcia), amb els darrers tres compartisc despatx.

Què puc dir de Jordi, em falten paraules, és un dels meus millors professors, amic (al menys jo així ho considere), una de les persones més interessants que he conegut últimament, amb una capacitat intel·lectual incommensurable, bon orador, comunicador, amb les idees molt clares (poques voltes el fas canviar d'opinió, ;-)...), pedagog i creador nadiu, un “JEFE” genial amb qui es poden compartir cafenets i cigarrets, de tant en tant, bona companyia i amb conversa assegurada, provocador per excel·lència i encoratjador dels interlocutors amb qui està, culte per naturalesa,... Sap encarrilar la gent, els alumnes quan dóna classe o les persones amb qui està en una conversa, perquè continuen esbrinant, indagant, llegint, investigant, aprenent allò que vol... Té la capacitat de captivar la gent. L’avorriment no té cabuda al seu voltant. La frase identificadora és “El gaudi pel saber”. Clar que té defectes, com tothom, però aquest no és el lloc on mostrar els defectes de ningú, a no ser que siguen els meus propis.

Els germans Bellver, m'han acollit molt bé, gent molt culta i treballadora al mateix temps, molt seriosos amb la seva feina. No sembla que siguen germans, caracters diferents, Toni com ja he dit abans és el meu tutor de la beca, amb la seva cara amable, i comunicador verbal. Carles, també es bon comunicador, però cal llegir als seus ulls, i les seves expressions diuen moltes més coses. Tots dos tenen molt bon sentit de l'humor, Carles amb un humor més plaer i Toni més crític. Tots dos m'agraden.

Suso, s'encarrega de les tasques administratives i gestiona tot el material d'oficina. M’inspira tranquil·litat, és molt atent i sempre amb el somriure a la boca. Compromés amb la Natura, alhora que amb la seva feina.

Luís, un gran xic, que sempre sembla que estiga al seu món, però molt amable, disposat a ajudar en qualsevol moment, Hacker per naturalesa. Amant dels animals, en té dos, un dels quals el té en acollida i sense nom, aquest gat se’l va trobar malferit, el va curar i encara el té en acollida a sa casa convivint amb el seu furó “wiki”. I com el gat encara no té nom jo li propose un “twit”.

Puri, LA DONA DEL CENT, té un gran mèrit ser l’única dona al departament i sobreviure amb tant home al voltant , és diplomada en magisteri d'infantil i encarregada de l'Aula Virtual de l'UJI, en aquest moments està fent un Màster a la UOC, i va una miqueta de bòlid, per acabar el treball d’Investigació que està fent. El cert és que jo la trobe molt treballadora, pacient i perfeccionista.

De Linda Catañeda Quintero, ella és professora d’una altra universitat, Universidad de Múrcia, amb una estada durant el primer semestre com visitant de l’UJI. Ella és un bon exemple de persona tessonera, molt bona companya de café amb conversa assegurada, xerra pels colzes. Al meu parer, hi ha dos tipus de xerraires aquells qui xerren per xerrar i no diuen res d’interessant i els altres que xerren amb coneixement, bé doncs Linda pertany a aquest segon grup, no tot el que diu és interessant, és clar que tot el que llig recolza i reforça allò que diu. Devoradora de llibres, articles, etc., il·lusionada pel seu treball, compromesa fins la medul·la amb la seva tasca docent, una persona amb gran futur al camp de les Noves Tecnologies, que ha sabut trobar el seu camí i el recorre amb saviesa. Una professional de cap a peus, amb idees molt clares, incansable a l’hora de treballar. Amant de la bona música i bons costums, gran companya que m’ha tractat des del primer moment com si em conegués de sempre. Carinyosa i alegre. Amb gran caràcter, ma esquerra per fer, aprendre i ensenyar.

Tal vegada sembla que em desfaig en afalagaments constants cap a aquest equip que m’ha acollit tan bé al seu departament fent que de vegades m’oblide de la meva condició de becària. O tal vegada sembla cursi dir que em trobe en un món d’estels brillants que conformen un univers amb perfecte equilibri de feina ben feta on cadascú de qui el conforma és necessari per a que aquest petit món (el CENT) funcione com cal. Realment crec que no tinc paraules suficients per expressar alló que sent... ho faig de la millor manera que sé, i espere que aquest post valga per demostrar el meu agraïment i admiració per totes les persones que m’envolten en aquest moments, la petita gran família del CENT.

2 comentaris:

  1. Madre mia niña, que bonito!
    Yo me alegro enormemente de que hayamos coincidido en este sitio y con estas buenas compañías...
    De tus comentarios sobre mí decirte, en medio del sonrojo, que eres más que amable, que lo de que hablo por los codos ya me lo habían dicho antes (ya se, no te lo puedes creer, pero es así, no has sido la primera en notarlo ;-)), pero lo de mi mano izquierda eres la primera que cree que tengo!, gracias, muchas gracias maja.
    Gracias, por el post, por incluirme en esta "familia", y por todas tus palabras.

    ResponElimina
  2. Hola Anna!! :-D

    Moltes gràcies per les paraules amables que ens dediques. És tot un plaer per a nosaltres tenir al nostre si una persona tan treballadora, sempre disposada a fer coses, amb les idees clares... i amb tan bona mà per a les pastes! ;-) jeje

    Una abraçada ben forta :-)
    Puri

    ResponElimina