25 d’octubre de 2007

ESCOLES DEL FUTUR

"El aula autosuficiente de Ariño (Teruel)"


M'ha semblat fabulós, que aixó estiga passant a un poblet gairebé oblidat de la provincia de Terol. És curiós veure la interacció entre l'alumnat, la disciplinarietat i sobre tot l'interés. Queda suficientment expossada la motivació que desperten les noves tegnologies en l'alumnat. Sols cal veure el l'ambient de cooperació entre ells.


D'altra banda, destacaria el paper del mestre, tan sols fa de guia, és com tenir l'autoajuda en un programa informàtic. I per suposat l'esforç que han de fer els mestres per adaptar-se a la tecnologia, donat que moltes voltes en aquesta tasca està més preparat l'alumnat que el professorat. No s'hi veuen mancances d'aprenentatge per part dels alumnes, aquesta forma de treballar els ajuda a saber estudiar, criticar, i usar més recursos que estan al seu abast i en qualsevol moment. No causa aparentment efectes nocius ni negatius.


Veig una forma de treball del procés ensenyament-aprenentatge, molt adeqüada per les CRA, on la seva aplicació i ús deuria ser fonamental, per tal d'estar en contacte entre centres del CRA. Es tracta de fomentar els valors de colaboració i posta en comú del coneixement i la informació, així com compartir amb altres el que es sap.


Crec que aquest tipus d'escoles, on no caldrà una presència clara del mestre, i tal volta ni tan sols dels alumnes, és la tendència del futur. Clar està que haurem de canviar la nostra mentalitat com a mestres, la nostra mentalitat, d'alumnes, la de pares, polítics, et. Cal fer cultura de tecnologia per tal que l'ús de la mateixa estiga en concordància amb el coneixement. En definitiva la tasca a realitzar és important, però a Aragó està previst pel curs 2008-2009, la implantació de taules pc, a totes les escoles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada