12 de gener del 2009

EL CENT DE L’UJI

- Centre d'Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló -

En aquests moments fa dos mesos que sóc becària del CENT, i més que orgullosa (que també), em sent afortunada.
La veritat és que aquest departament està format per gent senzillament genial com ara
JORDI ADELL (director del CENT, Doctor en Filosofia y Ciències de l’Educació por la Universitat de València y professor titular de l’Área de Didàctica i Organització Escolar en el Departament d’Educació de la Universitat Jaume I en Castelló, i Professor de Noves tecnologies aplicades a l'educació i Creació de materials per a entorns tecnològics d'ensenyament/aprenentatge), TONI BELLVER (el meu tutor de pràctiques), CARLES BELLVER, SUSO MONFORTE, PURI ANDRÉS, LUÍS LÓPEZ i LINDA CASTAÑEDA (Professora de Nuevas Tecnologías aplicadas a la Educación i Membre del Grup d'Investigació de Tecnologia de la Universitat de Múrcia), amb els darrers tres compartisc despatx.

Què puc dir de Jordi, em falten paraules, és un dels meus millors professors, amic (al menys jo així ho considere), una de les persones més interessants que he conegut últimament, amb una capacitat intel·lectual incommensurable, bon orador, comunicador, amb les idees molt clares (poques voltes el fas canviar d'opinió, ;-)...), pedagog i creador nadiu, un “JEFE” genial amb qui es poden compartir cafenets i cigarrets, de tant en tant, bona companyia i amb conversa assegurada, provocador per excel·lència i encoratjador dels interlocutors amb qui està, culte per naturalesa,... Sap encarrilar la gent, els alumnes quan dóna classe o les persones amb qui està en una conversa, perquè continuen esbrinant, indagant, llegint, investigant, aprenent allò que vol... Té la capacitat de captivar la gent. L’avorriment no té cabuda al seu voltant. La frase identificadora és “El gaudi pel saber”. Clar que té defectes, com tothom, però aquest no és el lloc on mostrar els defectes de ningú, a no ser que siguen els meus propis.

Els germans Bellver, m'han acollit molt bé, gent molt culta i treballadora al mateix temps, molt seriosos amb la seva feina. No sembla que siguen germans, caracters diferents, Toni com ja he dit abans és el meu tutor de la beca, amb la seva cara amable, i comunicador verbal. Carles, també es bon comunicador, però cal llegir als seus ulls, i les seves expressions diuen moltes més coses. Tots dos tenen molt bon sentit de l'humor, Carles amb un humor més plaer i Toni més crític. Tots dos m'agraden.

Suso, s'encarrega de les tasques administratives i gestiona tot el material d'oficina. M’inspira tranquil·litat, és molt atent i sempre amb el somriure a la boca. Compromés amb la Natura, alhora que amb la seva feina.

Luís, un gran xic, que sempre sembla que estiga al seu món, però molt amable, disposat a ajudar en qualsevol moment, Hacker per naturalesa. Amant dels animals, en té dos, un dels quals el té en acollida i sense nom, aquest gat se’l va trobar malferit, el va curar i encara el té en acollida a sa casa convivint amb el seu furó “wiki”. I com el gat encara no té nom jo li propose un “twit”.

Puri, LA DONA DEL CENT, té un gran mèrit ser l’única dona al departament i sobreviure amb tant home al voltant , és diplomada en magisteri d'infantil i encarregada de l'Aula Virtual de l'UJI, en aquest moments està fent un Màster a la UOC, i va una miqueta de bòlid, per acabar el treball d’Investigació que està fent. El cert és que jo la trobe molt treballadora, pacient i perfeccionista.

De Linda Catañeda Quintero, ella és professora d’una altra universitat, Universidad de Múrcia, amb una estada durant el primer semestre com visitant de l’UJI. Ella és un bon exemple de persona tessonera, molt bona companya de café amb conversa assegurada, xerra pels colzes. Al meu parer, hi ha dos tipus de xerraires aquells qui xerren per xerrar i no diuen res d’interessant i els altres que xerren amb coneixement, bé doncs Linda pertany a aquest segon grup, no tot el que diu és interessant, és clar que tot el que llig recolza i reforça allò que diu. Devoradora de llibres, articles, etc., il·lusionada pel seu treball, compromesa fins la medul·la amb la seva tasca docent, una persona amb gran futur al camp de les Noves Tecnologies, que ha sabut trobar el seu camí i el recorre amb saviesa. Una professional de cap a peus, amb idees molt clares, incansable a l’hora de treballar. Amant de la bona música i bons costums, gran companya que m’ha tractat des del primer moment com si em conegués de sempre. Carinyosa i alegre. Amb gran caràcter, ma esquerra per fer, aprendre i ensenyar.

Tal vegada sembla que em desfaig en afalagaments constants cap a aquest equip que m’ha acollit tan bé al seu departament fent que de vegades m’oblide de la meva condició de becària. O tal vegada sembla cursi dir que em trobe en un món d’estels brillants que conformen un univers amb perfecte equilibri de feina ben feta on cadascú de qui el conforma és necessari per a que aquest petit món (el CENT) funcione com cal. Realment crec que no tinc paraules suficients per expressar alló que sent... ho faig de la millor manera que sé, i espere que aquest post valga per demostrar el meu agraïment i admiració per totes les persones que m’envolten en aquest moments, la petita gran família del CENT.

19 de desembre del 2008

FERNANDO GARCÍA PAEZ - VISITA LA UJI

El pasado 10 de diciembre tuvimos una visita muy especial en la UJI, vino a visitarnos UN MAESTRO: FERNANDO GARCÍA PÁEZ , Jefe de Estudios del Colegio San Walabonso de Niebla, al cual tuve el enorme placer de conocer personalmente el pasado mes de septiembre, en las jornadas organizadas por el CEFIRE de GODELLA, Valencia,: VIII JORNADES D'INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES "LES NOVES TECNOLOGIES...".

La visita la organizaba Jordi Adell, Profesor de Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación. Aunque esta visita la propuesta para los alumnos de 2º Curso de Magisterio de Primaria, también fueron invitados maestros, ex-alumnos de Jordi, entre los cuales me encuentro yo...

Ese día tenía un examen justo a mitad conferencia, pero no podía faltar a tan interesante cita, y efectivamente, cuando Fernando llevaba una hora de presentación (por cierto mil disculpas por la interrupción al salir...) de los trabajos tan importantes que estan haciendo en el colegio San Walabonso de Niebla (Huelva), donde es Jefe de Estudios, otra compañera (Mari-Carmen Romero Aviñó) y yo, salimos del aula para hacer el examen que teniamos, estuvimos lo justo y reglamentario para hacer un examen tipo test (15 minutos), y apresuradamente volvimos a la sala (suma otras mil disculpas por la nueva interrupción para entrar de nuevo en la sala, :-)).

Fernando, estuvo magnífico, como siempre, nos mostró uno de los últimos proyectos en los que han estado trabajando, no sólo es colegio, sino todo el pueblo se ha implicado en él, XII SEMANA CULTURAL: LA NIEBLA MUSULMANA, además de contarnos cuales fueron las primeras andanzas en las TIC, cómo hicieron la primera entrada en Wikipedia (insertaron su pueblo Niebla), de cómo se han convertido en los "hombres del tiempo" de Niebla (los propios alumnos llevan el registro todos los dias e insertan la información en un blog creado únicamente para tal fin, y con un enlace en la página del Colegio; de cómo poco a poco han ido creciendo en la red y en las Tecnologías aplicadas a la Educación, y de un larguísimo etcétera.

Todos los espectadores-oyentes estabamos boquiabiertos de la cantidad de cosas que hacen en un colegio de una población que no tiene más de 4.000 habitantes, y lo implicados que estan todos los miembros de dicha población. El trabajo que realizan tanto los docentes, como los alumnos, la coordinación de las tareas en equipo, el grado de implicación de los maestros los que ya están allí y los que llegan nuevos, la conciencia de compartir los trabajos con toda la comunidad educativa a través de Internet (para enriquecerse de conocimiento). En fin, todo un ejemplo a seguir por todos nosotros...

Fueron tres horitas de conferencia, se me hicieron cortas..., más alguna que otra charla antes y después de ella, también se me hicieron breves... Entiendo el encantamiento que produces en Jordi, pues creo que todos los oyentes, visitantes,... estábamos absolutamente inmersos en tu discurso, creo que todo el mundo fue partícipe del entusiasmo que nos mostraste. Yo, me quedo con el mensaje que nos lanzast Fernando G. Páez: "Si una herramienta tecnológica me sirve para enseñar y que mis niños aprendan, la quiero" .

Fernando, una vez más, muchas gracias por deleitarnos con vuestros logros, el positivismo, las ganas de trabajar, enseñar y aprender... Y por supuesto, gracias a Jordi Adell, que ha hecho posible que vinieras a hacernos una vista...



26 de setembre del 2008

VIII JORNADES D'INTERCANVI D'EXPERIÈNCIES "LES COMPETÈNCIES"

Ja feia molt temps que no en trobava una mica de temps per introduir coses ací al meu bloc però, el darrer esdeveniment paga la pena.
He tingut la gran satisfacció, gust i plaer de poder assistir a una de les moltes conferències a les que està convidat FERNANDO GARCIA PAEZ, el cap d'estudis del CEIP San Walabonso (Niebla, Huelva), i JORDI ADELL SEGURA, qui va ser el meu professor de Noves Tecnologies Aplicades a l'Educació. Aquesta conferència, estava proposada pel CEFIRE de Godella i es va dur a terme el darrer 23 de Setembre.
Sincerament, ja n'estava una mica informada del tipus de personatge a qui anava a veure, ell juntament amb un equip de companys han fet que la vida dels estudiants que passen per la seva escola siga millor, i amb altres expectatives de futur, han muntat un sistema educatiu, basat principalment en l'aprenentatge de l'alumnat però implicant tant l'alumnat, com pares, ciutadans, i no sols adoctrinant nens, com pretenen la major part dels mestres.
He tingut el plaer de descobrir com aquesta persona gaudeix de la feina que fa, n'està orgullós, i no es per menys, els alumnes no volen acabar l'escola. I tot això en una població que té els mateixos problemes que qualsevol altra, tant a nivell immigració, com de perspectives econòmiques, etc.
No trobe les paraules adequades per descriure, el que em va trametre FERNANDO GARCIA PAEZ. Cal que ensenyem els alumnes a aprendre del seu entorn, d'allò que tenen més prop, amb projectes que elaboren els mestres, però que realitzen, modifiquen, i creen els alumnes. El paper dels mestres al San Walabonso, és de suport, supervisió dels treballs de l'alumnat, de guia... tasques que no son menys importants que les de socialitzar, fer-los coneixedors de l'entorn, i és d'aquesta manera, fent sentir l'alumnat el creador d'allò que aprenen, es senten satisfets de veure els seus treballs a la web, a Internet, on altra gent pot trobar els seus treballs. Aprenen a compartir, s'impliquen al 100% en tot allò que fan.
Ara ja entenc la veneració que Jordi Adell sent per Fernando Garcia Paez i el seu equip al centre. Si més no, jo també sent el mateix, em sembla l'escola ideal on a mi personalment m'agradaria treballar. O tal volta crear-ne una quan tinga una plaça a una escola... Però això és un altra historia.....
Agraïments: Jordi Adell i Fernando Garcia Paez

29 de gener del 2008

WIKILENGUA http://www.wikilengua.org/index.php/Portada


Bones notícies per tots els usuaris de la internet... Ha nascut LA WIKILENGUA!!!!!!

Aquest matí mentre anava conduïnt he oït a la Ser, que s'ha creat una nova wiki, hi estaven de convidats entre d'altres el creador de la Wikilengua, continuem avançant en la web 2.0, aquest serà un recurs molt útil per totes aquelles persones que usen habitual o esporàdicament la llegua castellana.

En la WIKILENGUA podem trobar ajuda del següent tipus: GRAMATICAL, ORTOGRÀFICA, NOMS PROPIS, LÈXIC, etc.

Tothom qui coneix la wikipedia, entendrà amb molta facilitat com funciona la wikilengua, l'única llàstima és que sols es per a llengua castellana, però no desesperem, de segur que hom s'hi posa les piles i en poc temps en tenim la versió al català... Al menys això espere, i no seré l'única.

Com deien a la presentació de la Ser, "el saber no ocupa lugar" abans amb les enciclopedies editades, n'ocupaven molt de lloc, ara NO. Sols ocupen el lloc que ocupa un ordinador i la Internet... Quants avantatges tenim al nostre abast, amb les Noves Tecnologies..., quant de pes ens hem tret d'assobre... i sobre tot quanta informació ens arriba amb elles...


Un dels grans beneficis de les wikis és el treball col.laboratiu... i tots en treiem profit d'ell.

21 de novembre del 2007

SOFTWARE LLIURE A L'ESCOLA

Aquesta és la meva primera presentació, es a dir la primera que he creat, i no serà l’única. He gaudit, m’he enfadat i com no, he vist un munt d’imatges per tal de poder triar aquelles que jo anava a emprar per fer aquesta tasca. Evidentment, gràcies a Flickr (lliure?) Doncs sí, i es per això que hi ha presentacions tan bones a la classe, o es que algú ha usat imatges que no foren lliures?

Crec que és important que deixem ja d’una vegada i per totes de banda a MICROSOFT (software privatiu), utilitzant el SOFTWARE LLIURE a l’escola. La manera de fer-ho es començant per un mateix. El software lliure compleix i afavoreix totes les condicions que marca l’aprenentatge. Vull dir amb això que es pretén formar els alumnes amb capacitat crítica, fomentar el treball en equip, tractar de millorar el que sabem i saben amb les aportacions dels altres, millorar el que es puga de tot allò que hem fet, fer créixer el coneixement a partir del que ens aporten els altres, i el software lliure compleix amb totes aquestes premisses.

Com podem arribar a ser mestres si no prediquem amb l’exemple? Com pretenem formar individus basant-nos en aquests fonaments, si prèviament ni tan sols nosaltres hem sigut capaços d’assolir-los, i emprar-los acuradament? Tractem d’ajudar a créixer una societat lliure i no l’eduquem amb els recursos lliures que tenim al nostre voltant?

Constantment ens queixem d’eixes poques persones que s’enriqueixen a costa dels diners que els usuaris finals ens gastem, no? No tenim el coneixement per poder modificar encara ni que siga una mica açò?, és tan senzill com usar el software lliure. No ens presenta majoritàriament el mateix ventall de recursos que altres companyies de software privatiu?

El més adient per una escola pública (lliure), així com per a d’altres si més no totes les institucions públiques, és l’ús del software lliure, tothom hi te accés. No seria coherent que ens feren emprar eines que a més ens han de comportar unes despeses extres (software privatiu).

El software lliure ens facilita, l’aprenentatge lliure, lliure de tota mena de prohibicions. Personalment he sigut educada en un entorn lliure, i espere poder fer el mateix amb la meva família, els meus alumnes, i la meva constant formació.

SOFTWARE LLIURE PRESENTACIO


P R E S E N T A C I O S O F T W A R E L L I U R E


From: guest75ba96, 2 minutes ago








SlideShare Link

31 d’octubre del 2007

"The Hole in the Wall"

"THE HOLE IN THE WALL"

El que he vist i llegit no ho trobe sorprenent. Em refereix a que és normal que els nens aprenguen sense saber res de res d'informàtica ni noves tecnologies, ells estan capacitats per aprendre-ho tot. És una mera qüestió d'interés i motivació. A poc que ens fixem de l'evolució d'aprenentatge d'un nen, des que neix i all llarg del seu desenvolupament, trobarem que ho aprenen tot amb tota naturalitat, cosa que els adults no, i una de les raons perque els adults no aprem les coses com els nens es la por a lo deconegut, al fracàs. Els nens encara no són conscients d'eixos sentiments, així doncs, les ganes d'exploar i descobrir coses noves, es converteixen en el motor del seu aprenentatge. El que demostra aquest video a més de la facilitat d'aprenentatge, és el gran paper que juguen les noves tecnologies per a la millora escolar. Clarament influeixen positivament en ells i ELLES!!!, com sabem a l'India la dona no està arrelada a la comunitat educativa com a Europa. La següent frase ho resumeix molt bé: "That with which you can do anything."

El que si trobe sorprenent és, que un empresari es dedique a fer el bé, i ajudar a aprendre, donant-los la oportunitat amb tota gratuïtat, sens esperar res a canvi, llevat del reconeixement, i la satisfacció d'haver-ho fet. Si tenim en compte que estem vivint en una societat on primen els interesos ecòmics sobre altres, com ara la formació de les generacions futures. Un món que et valora més pel que guanyes, que pel que ets capaç de fer, o fer pels demés. Em trec el barret davant aquest personatge, que està ajudant a crèixer una societat a l'India, més preparada (començant pels més necessitats) i millor formada amb valors.

D'altra banda, em sembla molt possitiu que també haguen inclós al programa a les dones, és una oportunitat i un primer pas per admetre que les dones som tant vàl.lides com els homes per fer, aprendre, construir, etc. Estic convençuda que aquest és un dels primers, però no l'únic pas, per formar una societat igualitària a l'India.

És un exemple a seguir per tots nosaltres, però sobre tot, pels grans magnats de l'economia.

BLOGROLL

Aquesta es la meva tramessa del Blogroll

Nom del blog: TELEVISIÓ EDUCATIVA

Direcció: http://www.tv-educativa.blogspot.com/

Autor (si figura): Verónica

Temes que tracta:

Tracta principalment del tractament de la televisió des de la visió educativa, i ens remet a diferents recursos clarament enfocats a les noves tecnologies. No sols als ordinadors, el tema principal és la televisió, mitja de comunicació. Personalment trobe que tant Edutec, com l’Associació TV Educativa Iberoamericana, son els més interessants i per tant les sèries de l’Associació TV Educativa Iberoamericana sobre les noves tecnologies en l’educació els trobe importants per arribar a conèixer un altre punt de vista.

Recursos:
· CNICE
· Associació TV Educativa Iberoamericana
· Revista Electrònica Pixel-Bit
· EDUTEC, revista electrònica de tecnologia educativa
· DGTVE
· Eficacia y pretensiones tv educativa

A més, a més, una de les seves publicacions tracta d’Edusat. (interessantíssim)


Cóm ho he trobat: http://blogsearch.google.com/

*************************************************************************************************

Nom del blog: POM DE BLOGS

Direcció: http://unsizeros.net/pom_de_blogs/?q=aggregator/categories/1

Autor (si figura): ?

Temas que tracta:
Tracta tot tipus de temes, relacionats amb educació, ens remet a diferents blogs de mestres, com d’aula, on es tracten tots els temes, matèries, hi ha recursos, aquest pot ser és un del més interessants que m’he trobat, t’hi pots estar hores i hores enllaçant i passant-hi d’un a un altre. No trobe fi...
Hi ha tanta informació que no puc recolli-la tota, es per aixó que us recomano que li doneu un cop d’ull.


Cóm ho has trobat: Buscant al cercador d’internet com BLOG TIC PRIMARIA
Doncs en un principi havia entrat al blog, pero no sé com no l’he trobat massa enganxós i he anat passant d’un a un altre:
http://eduquemnos.blogspot.com/search/label/tema%20del%20mes
He entrat en eduquemnos i d’ahi al següent:
http://demestra.blogspot.com/2007/10/ens-traslladem.html
Des del anterior he entrat al de Carme Barba i he anat a fer cap a:

http://carmebarba.wordpress.com/
Un cop dintre del de carme barba he punxat damunt de Poms de blogs i he trobat aquest.

*************************************************************************************************

Nom del blog: EL TINGLADO

Direcció: http://www.tinglado.net/?category=blogs&user=avalero


Autor (si figura): Alejandro Valero

Temes que tracta:

El blog pincipal és un recull de diferents blogs de mestres especialistes cadascú amb una matèria per tant a aquest blog es tracten totes les àres docents.
Ofereix diferents enllaços tant de blogs com webs format per grup de prfessors que aposten per ntae a l'educació.

Cóm ho he trobat:
doncs buscant al cercador normal com BLOG TIC PRIMARIA i allá he trobat
* http://www.tinglado.net/?pag=blogs investigant als diferents mestres he trobat que aquest pertany al que podriem dir especialiste de les TIC
*******************************************************************************************************
Nom del blog: BLOG DE JOSE ANTONIO BLESA

Direcció: http://joseantonioblesa.spaces.live.com/

Autor (si figura): Jose Antonio Blesa

Temes que tracta:

L’ultima de les entradres tracta de la pissarra digital (tablet pc), a més hi ha diferents enllaços, a més a més de referncies a notices relacionades en les TIC, hi trobem la referencia a la de Ariño. Així com recursos, i diferents enllaços a altres blogs entre d’altres:
http://www.actilingua.net/blogdeunaprofedim.html

Cóm ho he trobat:
Buscat com BLOG TIC PRIMARIA, trobe la primera adreça
< http://www.educa.aragob.es/catedu/pizarra/primaria.html> on s’explica detalladament l’ús i processos de les tablets pc, però dintre veig el blog de jose antonio blesa, mestre i llegint més detingudament he trobat la següent : http://joseantonioblesa.spaces.live.com/ ********************************************************************************

Nom del blog: BLOG D’UNA PROFE DIM

Direcció: http://www.actilingua.net/blogdeunaprofedim.html

Autor (si figura): Bea Marín

Temes que tracta:

Un blog molt interessant, on les idees expresades estan clarament exposades. En referencia a l'ús de les TIC el tractament es directe i ens aporta una visió d’una mestra en referència a les TIC.
També ens dona difernts recursos i blogs relacionats amb les noves tecnologies
Cóm ho he trobat.

Des del blog de José Antonio Blesa http://joseantonioblesa.spaces.live.com/
on ens fa referència a aquest

*************************************************************************************************

Nom del blog: TECNOLOGIA Y DISCAPACIAD

Direcció: http://tecnologiaydiscapacidad.es

Autor (si figura): ?

Temes que tracta:

Interessant per als alumnes amb discapacitat o mestres que tinguen alumnes amb discapacitats, va acompanyat d’un manual en pdf, fitxes i més enllaços de webs educatives.
Tots els articles, vincles, blogs recursos estan dirigits i relacionats entre tecnologia i discapacitat.

Cóm ho he trobat.
Buscant a http://blogsearch.google.com/ i donant com a concepte de cerca EDUCACION PRIMARIA TIC
*************************************************************************************************


Nom del blog: LOS RECURSOS DEL TIC OCTAVIO

Direcció: http://recursosoctavio.blogspot.com/

Autor (si figura): C.P. Octavio Augusto de Mérida

Temes que tracta:
molt molt interesant, el mestre dóna recursos als alumnes per que aprenguen a més de dur-nos a altres blogs tant interessants o més encara al menys jo així ho trobe, com son:
http://usaelcoco.blogspot.com/

http://blogscritos.blogspot.com/


Cóm ho he trobat:
Buscant a http://blogsearch.google.com/ i donant com a concepte de cerca EDUCACION PRIMARIA TIC

*************************************************************************************************

Nom del blog:USA EL COCO

Direcció: http://usaelcoco.blogspot.com/

Autor (si figura): C.P. Octavio Augusto de Mérida

Temes que tracta:
Temes per pensar, raonar, meditar, etc, en definitiva per a possar en funcionament les neurones, tant les teves com les dels alumnes.

Cóm ho he trobat.
Buscant a http://blogsearch.google.com/ i donant com a concepte de cerca EDUCACION PRIMARIA TIC, de del blog anterior Los Recursos del Tic Octavio

*************************************************************************************************

Nom del blog: BLOGSCRITOS DEL OCTAVIO

Direcció: http://blogscritos.blogspot.com/

Autor (si figura): C.P. Octavio Augusto de Mérida

Temes que tracta:
Publicacions dels alumnes, com contes, narracions, etc
Molt recomanable per a mestres... així com per a alumnes, ens mostra com es treballa a una escola les tic en totes les arees del curriculum. Les diferent aplicacions que hi ha, és una mostra pràctica.

Cóm ho he trobat:
Buscant a http://blogsearch.google.com/ i donant com a concepte de cerca EDUCACION PRIMARIA TIC, de del blog anterior Los Recursos del Tic Octavio anant a l’entrada de la CLASE DE 6º B, i allí ens du al blog anomenat.

*************************************************************************************************


Nom del blog: EDUCACIÓN Y TIC

Direcció: http://domingomendez.blogspot.com/2007/08/proyecto-efelcren.htm

Autor (si figura): Domingo Méndez (mestre)

Temes que tracta:
Tracta principalment de temes relacionats amb les TIC com ara: El proyecto Efelcren, acrònim de la traducció de l’anglés de "Entorns educatiuss flexibles i creatius", aborda l’anàlisi i desenvolupament d’un espai de treball col.laboratiu y desarrollo de un espacio de trabajo colaborativo para la creación de materials didàctics mitjançant ferramentes gratuites o software lliure... Interesant no???
També ens remet a molts web-blogs educatius, de gran ajuda per a nosaltres i d’altres mestres. Hi ha molta informació útil

Cóm ho he trobat:
Buscant a http://blogsearch.google.com/ i donant com a concepte de cerca EDUCACION PRIMARIA TIC


He afegit al meu blog com a més interessants els blogs que detalle després d'aquesta explicació, donat que degut als temes que es tracten i la manera en que es tracten, ho trobe francament de gran ajuda per a mí futura mestra i tal volta per als meus futurs alumnes, qui sap. Encara que espere no siguen els únics, amb una mica de paciència, aniré afegint-ne més.
Blogs afegits al meu:
1. LOS RECURSOS DEL TIC OCTAVIO
2. TELEVISIÓ EDUCATIVA
3. POM DE BLOGS
4. BLOG D’UNA PROFE DIM
5. TECNOLOGIA Y DISCAPACIAD

25 d’octubre del 2007

ESCOLES DEL FUTUR

"El aula autosuficiente de Ariño (Teruel)"


M'ha semblat fabulós, que aixó estiga passant a un poblet gairebé oblidat de la provincia de Terol. És curiós veure la interacció entre l'alumnat, la disciplinarietat i sobre tot l'interés. Queda suficientment expossada la motivació que desperten les noves tegnologies en l'alumnat. Sols cal veure el l'ambient de cooperació entre ells.


D'altra banda, destacaria el paper del mestre, tan sols fa de guia, és com tenir l'autoajuda en un programa informàtic. I per suposat l'esforç que han de fer els mestres per adaptar-se a la tecnologia, donat que moltes voltes en aquesta tasca està més preparat l'alumnat que el professorat. No s'hi veuen mancances d'aprenentatge per part dels alumnes, aquesta forma de treballar els ajuda a saber estudiar, criticar, i usar més recursos que estan al seu abast i en qualsevol moment. No causa aparentment efectes nocius ni negatius.


Veig una forma de treball del procés ensenyament-aprenentatge, molt adeqüada per les CRA, on la seva aplicació i ús deuria ser fonamental, per tal d'estar en contacte entre centres del CRA. Es tracta de fomentar els valors de colaboració i posta en comú del coneixement i la informació, així com compartir amb altres el que es sap.


Crec que aquest tipus d'escoles, on no caldrà una presència clara del mestre, i tal volta ni tan sols dels alumnes, és la tendència del futur. Clar està que haurem de canviar la nostra mentalitat com a mestres, la nostra mentalitat, d'alumnes, la de pares, polítics, et. Cal fer cultura de tecnologia per tal que l'ús de la mateixa estiga en concordància amb el coneixement. En definitiva la tasca a realitzar és important, però a Aragó està previst pel curs 2008-2009, la implantació de taules pc, a totes les escoles.

23 d’octubre del 2007

La Competència Digital


Durant tot el curriculum, he vist com en gairebé totes les ares es contempla l'ús de les noves tecnologíes, tant als objectius de cicle com d'avaluació de cadascuna d'elles. Però, no crec tant important que els alumnes empren les NTIC com instruments cooperatius i de recolzament de cada area, sino que les han de conèixer, de la mateixa manera que ho fan amb altres arees contemplades al curriculum. Em sembla que s'han de tenir en compte com la resta de matèries, i educar els infants des del començament, el contrari conduïria a una major predisposició per poder ser manipulats tant social, política com económicament. Sols voran les noves tecnologies com a suport de l'esplai personal, i no com una eina necessària, o suport d'aprenentatge.
Les noves tecnologíes no han d'èsser tractades com noves, sinó com una eina habitual i quotidiana a l'escola, és el que s'anomena realitat escolar. Però en tant en quant no ha sigut tractada i pressa en compte a totes les ares, suposa una discriminació de la tecnologia. I un dels objectius de l'educació no es l'educació contra tota discriminació de qualsevol tipus?
Tot el que hem vist no està malament, crec que s'ha comés una errada, tal volta siga un oblit? o simplement no l'han volgut contemplar?, no està interrelacionada amb la tecnología?. Una de les tasques importants dintre de la ciutadanía, cal que siga educar-los per l'ús, formació de pensament i crítica sobre com emprar i entendre la informació i comunicació. Tal i com he comentat als darrers paràgrafs.
No es tracta de que els nostres fills estiguen preparats per a la tecnologia, sinó que la preparació ha d'èsser íntegra i adequada, fent-la extensible als adults que influiexen en la formació dels ciutadans del futur. Per a que les noves tecnologies estiguen assolides degudament a les nostres vides, a més de dotacions materials, aquestes han d'anar acompanyades d'uns recursos humans.

8 d’octubre del 2007

QUÉ HE APRÉS AMB FLICKR

Bo aquesta tasca ha sigut un tant complicada, al meu parer no està clarament explicada. Però, es poden fer moltes activitats amb flickr

Els mapes els podem utilitzar per tal que els alumnes localitzen els llocs més importants del seu entorn, per exemple, al clot de la Mare de Dèu de Borriana cohabita una fauna i flora determinades per les característiques de l'entorn del lloc, moltes de les quals estan en perill d'extinció i no es troben a cap altre lloc que no es doni el microclima d'allí. Doncs la poposta és la següent, hauríen de fotografiar tota la fauna i flora del Clot i posar-ho al mapa, etiquetant les espècies.

Un altre exemple d'activitat podría ser fer un recorregut, seguint l'itinerari anomenat la ruta de les Hermites de Borriana, aquestes estan repartides per tot el terme de Borriana, i per trobar-ler podríem crear una mena de Ginkana.

Ho trobe interessant, i m'agradaria disposar del temps que em caldria per arribar a tenir un major domini sobre el tema i poder empra-ho acuradament, o aplicar-ho a activitats didàctiques, encara que pense que ens falta una formació de base al tema del domini de les TIC.

CEVISAMA 1 P24-2007


CEVISAMA 1 P24-2007
Cargado originalmente por al095955

CEVISAMA P24-2007


CEVISAMA P24-2007
Cargado originalmente por al095955

EL CLOT 1 P24-2007


EL CLOT 1 P24-2007
Cargado originalmente por al095955

EL CLOT P24-2007


EL CLOT P24-2007
Cargado originalmente por al095955

LA MEUA ESCOLA P24-2007


LA MEUA ESCOLA P24-2007
Cargado originalmente por al095955

L'ARENAL P24-2007


L'ARENAL P24-2007
Cargado originalmente por al095955

MUSICA P24-2007


MUSICA P24-2007
Cargado originalmente por al095955

TRABAJO P24-2007


TRABAJO P24-2007
Cargado originalmente por al095955

Análisis de texto P24-2007 07/10/07

El cambio educacional de las Tecnologías

Jordi Adell (1997) “Tendencias en la educación en la sociedad de las tecnologías de la información”. En M. Area (Coord.): Educar en la sociedad de la información. Bilbao: Descleé de Brouwer El fenómeno educacional de las nuevas tecnologías y su influencia en nuestras vidas Anna Sorolla Lerma
Artículo
Jordi Adell (1997)
“Tendencias en la educación en la sociedad de las tecnologías de la información”
UJI
Introducción Se puede decir que, entre todos los fenómenos el más espectacular asociado al conjunto de transformaciones, sea la inserción general de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en todos los ámbitos de nuestras vidas. Varios autores lo dignan como un conjunto de transformaciones económicas y sociales que cambiarán la base material de nuestra sociedad (Bell, 1973; Touraine, 1969; -Bangemann, 1994 o Castells, 1997).
Las tecnologías asentadas a lo largo del tiempo están claramente integradas en nuestras vidas; tanto que sólo notamos su presencia si es “novedosa” nos inquietamos ante lo desconocido o por contra cuando está ausente en nuestras necesidades cotidianas. Los historiadores sólo se preocupan por cómo afectan y han afectados las nuevas tecnologías en el ser humano y la sociedad.Las implicaciones de las TIC en la educación son por un lado sus aspectos didácticos, lo que nos lleva a pensar la redefinición de nuestras prioridades como educadores; y por otro que su materialización depende más de decisiones políticas y compromisos institucionales que de avances tecnológicos o disponibilidad de medios.
La historia de las TIC, el primer puesto en la evolución lo encabeza la aparición del lenguaje oral, es decir la codificación del pensamiento mediante sonidos. Lo que “proporcionó un medio al ser humano de imponer una estructura al pensamiento y transmitirlo a otros” (Bosco, 1995, pág. 28)El segundo puesto lo ocupa la palabra escrita, que permitió la posibilidad de perpetuar para la posteridad el registro de lo dicho-oído. Aunque “su difusión no fue rápida ni generalizada” (Gaur, 1990). La palabra, escrita y hablada, tomaba el relevo de la experiencia directa con las cosas. La tercera revolución surgió con la aparición de la imprenta. La posibilidad de reproducir textos masivamente influenció en el ámbito político económico y social que han configurado el mundo moderno tal y como es. El cuarto puesto y por supuesto el que nos ocupa, la aparición de los medios electrónicos y la digitalización, su código es el más abstracto de todos así como artificial. Sus orígenes se remontan según Bosco (1995), a la aparición del telégrafo de Samuel Morse. Pero los cambios de las TIC, que se están produciendo constantemente en la actualidad, dependen de numerosos factores sociales y económicos; Dichos cambios se engloban en la estructura productiva de nuestra sociedad. La sociedad de la información las define claramente.
Las TIC, González (1996, pág. 413) las define así “el conjunto de procesos y productos derivadas de las nuevas herramientas, soportes de la información y canales de comunicación relacionados con el almacenamiento, procesamiento y transmisión digitalizados de la información.” El paradigma de las nuevas TIC, son las redes informáticas pues nos sirven como herramienta para acceder a: información, recursos, nos sirven de medio de difusión de la información y por supuesto como medio de comunicación entre personas. Nuestro entorno está enormemente afectado por la comunicación tanto oral como escrita, visual y auditiva, y las TIC, nos proporcionan estros cuatro medios enlazados entre sí.
Las TIC y sus repercusiones. Socialmente hablando una de las más notables, es el continuo bombardeo de información, pero no por ello estamos mejor informados, y cuyo efecto más inmediato es el aumento de ruido en la comunicación. Otro de sus efectos es la desmaterialización, deslocalización y globalización de la información, las redes informáticas han eliminado la necesidad de coincidir en el espacio y el tiempo. Otra característica destacable de las TIC, consiste en la interactividad, el emisor y receptor actúan en ambos sentidos de la comunicación.
Por tanto las nuevas tecnologías contribuyen en gran modo, a la creación de nuevas interacciones sociales, como lo pueden ser las comunidades virtuales.
Sociedad de aprendizaje Los espacios creados por las nuevas tecnologías permiten tanto actividades de enseñanza a distancia como sistemas de comunicación por ordenador, video conferencias, etc. no es necesaria la actividad en unidad de tiempo real.
Si damos un vistazo a lo largo de la historia de al educación, con respecto a otras profesiones. Pero situémonos en las TIC, el ritmo de vida actual, es debido en parte a las nuevas tecnologías, pues han hecho que tengamos que estar a la última en ellas si queremos muchos de nosotros mantener nuestro puesto de trabajo, por ello es necesaria una formación desde la base en esta materia. En cuanto a los entornos enseñanza/aprendizaje, cabe remarcar que los roles pertenecientes a la comunidad educativa deberían actualizarse. Estas tecnologías van llevar a la desaparición sino completa, en gran medida del espacio físico del aula, pues permiten la no asistencia a clase con regularidad, adaptando la enseñanza a la diversidad del alumnado.
En cuanto a los roles de las comunidades educativas se actualizan con las nuevas tecnologías, ello permite que universidades funcionen a través de unidades telemáticas para la comunicación entre sus miembros, así como para la distribución de material. Lo cual influye directamente en el rol desempeñando por el docente pues pasa a ser un consejero, no sólo el vehículo que transmite información. Este nuevo papel convierte al docente en una ayuda ingente para el discente.
En cuanto al material podemos decir que con las nuevas tecnologías se amplia y por tanto esa visión amplia de la información facilita un acceso mayor a los conocimientos y proporciona mayor autonomía de aprendizaje al discente.
Conclusión y análisis de texto, las nuevas tecnologías se han convertido en algo habitual para la sociedad futura, y por ello se hace necesaria su adaptación tanto curricular como la renovación del sistema educativo a ese nivel. Se hace necesaria la aplicación educativa a partir de las TIC, no sólo hay que enseñar el funcionamiento de estas, sino que además hay que aprovechar el momento para enseñar y aprender con ellas y a través de ellas. Esta adaptación tanto de docentes, como discentes, es decir de toda la comunidad educativa contempla ampliamente la diversidad de aula y alumnado, es decir es una de las formas más claras de adaptarse a las necesidades específicas del alumnado. Las TIC son promotoras de la igualdad, en una sociedad donde pretendes educar por y para ella, por encima de cualquier otro valor.
El autor de este artículo ha logrado demostrar lo que quería, que es dejar clara la importancia de los cambios sociales acontecidos por las nuevas tecnologías, pero además no sólo era esa su pretensión sino que profundiza un poco más, está suficientemente claro que no sólo ha de avanzar la tecnología, sino que la sociedad debe avanzar conjuntamente con ella para poder estar a la altura. En esa sociedad se incluye la educación y todos sus ámbitos.